Κατακλυσμός πλέον από σχετικά βιντεάκια, στα τικ-τόκια, ινσταγκράμια, φεϊσμπούκια και αλλαχού περί των ολοένα και τελειοποιούμενων δυνατοτήτων της τεχνητής νοημοσύνης και ιδιαίτερα του CHATGPT, να απαντά σε ότι το ρωτήσεις. Όχι γενικά και διεκπεραιωτικά αλλά σε επίπεδο εγκυκλοπαίδειας και επιστημονικού βιβλίου ακόμα.

—Και που ‘στε ακόμα το τι θαυμαστά έχουμε να δούμε. Εχουμε μπει ήδη σε μια νέα πρωτόγνωρη εποχή γνώσης που θα απλώσει τα πλοκάμια της σε κάθε πτυχή του πολιτισμού.

—Αυτό που με ενδιαφέρει τώρα είναι η προοπτική της μάθησης όπως την έχουμε συνηθίσει ως προς τα καθιερωμένα της διδασκαλίας στα πανεπιστήμια. Ηδη για όσους έχουν και το ελάχιστο δράμι ευφυίας ο δρόμος της σπουδής διευρύνεται σε λεωφόρο αυτόματης οδήγησης.

—Η πικρή και άβολη αλήθεια για τους μεγαλσχήμονες καθηγητές γραπωμένους στην αυθεντία εξουσίας παράγοντας περισσότερο φλυαρία παρά πρακτική έχει αποκαλυφθεί και φέρνει ρίγη.

—Για να μην τα πολυλογώ σας λέω ότι η μελέτη και η γνώση θα μεταμορφωθεί από έδρας διδασκαλία θεωρίας σε ατομική μελέτη σε βιβλιοθήκες και διαδίκτυο με ευθύνη του φοιτητή και το ρόλο του καθηγητή σε οργανωτή και καθοδηγητή.

—Αυτό που θα γιγαντωθεί και θα καλύψει το χρόνο στα ιδρύματα, θα είναι η εφαρμογή των γνώσεων στα ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ και εκεί περιμένει η πολύ δουλειά το καθηγητικό προσωπικό.

—Νιώθω «προφήτης» καθώς έχω τολμήσει να το προβλέψω και προτείνω συνάμα με τα δοκίμιά μου:
«ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ»
«ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΣΤΗ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ»