25η Μαρτίου, ποιοί είμαστε;

25η Μαρτίου, ποιοί είμαστε;

Εγώ γνωρίζω ποιος είμαι, εσείς;
Κύριε Χασιώτη η συζήτηση “άπλωσε” επειδή εσείς οι δύο φιλοξενούμενοι την απλώνατε κάθε φορά που εκαλείσθο να τοποθετηθείτε σε όρους βασικούς της συνεκτικότητας του κράτους-έθνους (εθνότητα, κοινότητα, θρήσκευμα, γλώσσα, παράδοση, Ελληνες, γένος κ.λπ.). Αν αυτό το κλίμα της υποδόριας αμφισβήτησης κάθε βασικής έννοιας που τολμά να ανατάμει το υπαρξιακό συγκροτητικό “είναι” του σύγχρονου έθνους-κράτους παίρνει την κατεύθυνση κάθε φορά που εντέχνως την οδηγεί ο κ. Γούναρης (και οι συν αυτώ), δεν είναι ν’απορούμε για τον εθνομηδενισμό που έχει διαβρώσει τους Ελληνες πολίτες. Τι εθνότητας ήσαν οι Ιερολοχίτες του Υψηλάντη κ. Γούναρη; Πείτε μας σας παρακαλώ παράλληλες επαναστατικές κινήσεις με το πάθος, τη διάρκεια και τον οίστρο που έγιναν από άλλες “κοινότητες” στο Βαλκανικό χώρο κατά τη διάρκεια του 1821-29. Συνεχώς διαφεύγετε κάθε φορά που ερωτάσθε για συνέχεια φυλής, γλώσσας, θρησκείας. Τι ήταν αυτό που συνείχε τέλος πάντων τους επαναστάτες; Μήπως η κοινή παράδοση των πλεκτών των γυναικών, το κουβάλημα του νερού, οι αγροτικές δουλειές; Αυτά δημιούργησαν στον αμόρφωτο λαό τον ξεσηκωμό; Φυσικά διανοούμενοι ήσαν οι ηγέτες, σε όλο τον κόσμο έτσι γίνονταν και γίνεται. Μιλάτε για σλαβομακεδόνες και αντί να στηλιτεύσετε το γελοίο πείραμα της τερατογένεσης έθνους που επιχειρούν, το αντιπαρέρχεσθε ως να είναι απλώς μια περίπτωση αποστασιοποιημένης κοινωνιολογικής έρευνας. Από τι αποκοπήκαμε κ. Γούναρη μετά την επιτυχία της επανάστασής μας; Δεν μπορείτε με απλά λόγια να μορφώσετε το λαό; Ενσπείρετε αμφιβολίες τις οποίες έρχονται κατόπιν και τις διαλύουν οι πομπώδεις νεωτεριστές εξυπηρετούντες στην ουσία τους επιθετικούς μας γείτονες. Αναλύετε στοιχεία παρανυχίδες της ιστορίας (αρβανίτες, βουλγαρόφωνοι, κ.λπ.) με τέτοιο στόμφο δήθεν επιστημονικής αντικειμενικότητας που θα νόμιζε κάποιος ξένος ότι υπήρξαν κοινότητες που αδικήθηκαν (τους ρίξαμε) και δεν συμμετείχαν στο δημιουργηθέν κράτος μας. Δηλαδή τι θα μπορούσε να γίνει; Δυαδικό κράτος σαν την Αυστρο-Ουγγαρία (ναι το πέταξε κι’ αυτό ο κ. Χασιώτης φευγαλέα); Είναι σοβαρή ανάλυση αυτή; Ρωτάτε τον κ. Γούναρη για το ποιοί είμαστε. Μα δεν μπορεί να δώσει απάντηση, δεν το θέλει και δεν γνωρίζει ενδεχομένως. Δυστυχώς αυτό θα μεταδώσει στη νεολαία. Ενα άψυχο πρότυπο αιωρούμενης ιστορικότητας σε μια ρευστή υφήλιο. Φυσικά και είμαστε Ευρώπη κ. Χασιώτη. Δεν διατρέχουμε κίνδυνο αφανισμού από την Ευρώπη. Μόνοι εμείς στον Ευρωπαϊκό χώρο αντιμετωπίζουμε το χαίνον στόμα του ανατολικού προαιώνιου βαρβάρου και μόνοι εμείς συνορεύουμε βορείως με ζηλόφθονους λαούς. Χρειαζόμαστε ιδιαίτερο ψυχισμό μετά την κομμουνιστική επανάσταση που κατεπνίγη το 43-49. Ας ενωθούμε υπό την Ελλάδα και ας έχουμε αυτήν ως εστία διαφύλαξης (αριστεροί και δεξιοί, αδιάφορο). Εν κατακλείδι, ευτυχώς που τουλάχιστον (μόνο από τον κ. Χασιώτη) στηλιτεύθηκε η δήλωση “παρωδία” του πρώην ανεύθυνου υπουργού. Εφόσον δεν αμφισβητήθηκε η προ της επαναστάσεως υπάρχουσα Ελληνική συνείδηση, ας μείνω με αυτό ως μετριασμό της πικρότητας από την απογοήτευση που μου πρόσφεραν οι ταγοί της ανωτάτης εκπαίδευσης.
Γιώργος Χώτος – George Hotos